Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2011

12. ΠΕΡΙ ΔΑΙΜΟΝΟΣ

http://3.bp.blogspot.com/_T-2EezkA4-0/TNpCVtikG3I/AAAAAAAAZ7s/rxtgzAypXW8/s1600/sokratis.jpg
ΠΕΡΙ ΈΛΛΗΝΟΣ!

12.1 Ο τροπος ανθρωποισι δαιμων αγαθος, οις δε και κακος. ( Ο χαρακτηρ στους ανθρωπους είναι «δαιμων» αγαθος σε μερικους όμως και κακος). ΕΠΙΧΑΡΜΟΣ. Αποσπ. 250

12.2. Υβριν γαρ ου στεργουσιν ουδε δαιμονες. (Την αλαζονεια δεν την ανεχονται ουτ’ οι θεοι). ΑΙΣΧΥΛΟΣ. Προμ.

12.3 Ηθος ανθρωπω δαιμων. ( Ο χαρακτηρ του ανθρωπου είναι ο κληρος του). ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ. Αποσπ. 119

12.4 Λεγω δε σοφια μην επισταμαν των θειων και δαιμωνιων , φρονασιν δε των ανθρωπινων και των περι τον βιον. ( Σοφια ονομαζω την επιστημην που στρεφεται γυρω από τους θεους και τους δαιμονες. Φρονησις (ονομαζω) αυτή που καταγινεται με τον ανθρωπον και την ζωην του). ΑΡΧΥΤΑΣ Ο ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΣ. Στοβαιου Ανθολ.

12.5 Φερειν τε χρη τα τε δαιμονια αναγκαιως τα τε υπο των πολεμιων ανδρειως. ( Πρεπει να υποφερουμε καρτερικως και την θεικην οργην και να δεχομεθα με γενναιοτητα τα κτυπηματα των εχθρων). ΘΟΥΚΙΔΥΔΗΣ. Β΄64

12.6 Απασι κοινον ρυμα δαιμονων εδρα. ( Δια ολους είναι ελευθερη καταφυγη των θεων ο ιερος τοπος). ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ. Ηρ. 260

12.7 Τον οιακα στρεφει δαιμων εκαστω. ( Καποιος από τους θεους διευθυνει στον καθεναν μας το πηδαλιον του νου ). ΑΝΑΞΑΝΔΡΙΔΗΣ. Αγχ. Στ. 1

12.8 Ευδαιμονιη ουκ εν βοσκημασιν οικει ουδε εν χρυσω ψυχη οικητηριον δαιμονος. ( Η ευδαιμονια δεν ευρισκεται ,ουτε στα κοπαδια ουτε στο χρυσαφι, μα στην ψυχην που είναι κατοικια του θεου). ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ. Στ. Ανθ.

12.9 Πολλοις ο δαιμων ου κατ’ ευνοιαν φερων μεγαλα διδωσιν ευτυχηματα. ( Σε πολλους ο θεος και φερνει και δινει μεγαλες ευτυχιες, χωρις καθολου να τους ευνοει). ΤΡΑΓΙΚΩΝ Αποσπασμα. Αδεσπ.

12.10 Εχθρων γαρ ανδρων μοιραν εις αναστροφην δαιμων διδωσι. ( Ο θεος συνηθως αλλαζει την τυχην των εχθρων απ’ την εχθραν των ξενων). ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ. Ανδρομαχη. 1007

12.12 Πολις γαρ ευ πρασσουσα δαιμονας τιει. ( Ένα κρατος, μονον όταν ευτυχη, τιμα και τους θεους του). ΑΙΣΧΥΛΟΣ. Επτα επι θηβας. 77

12.13 Λεγω δε σοφιαν μην επισταμαν των θεων και δαιμονιων, φρονασιν δε των ανθρωπινων και των περι τον βιον. ( Σοφια ονομαζω την επιστημην που στρεφεται γυρω από τους θεους και τους δαιμονας. Φρονησην (ονομαζω) αυτή που καταγινεται με τον ανθρωπον και την ζωην του). ΑΡΧΥΤΑΣ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ . Στοβ. Ανθ.

12.14 Υβριν ου στεργουσιν ουδε δαιμονες. ( Την υπεροψια δεν την ανεχονται ουτε και οι θεοι). ΣΟΦΟΚΛΗΣ. Τραχειναι 280.

12.15 Παν απονον δαιμονιων. ( Κάθε εργον των θεων είναι ανευ οδυνων (βασανα).

12.16. ισως αν ουν δοξειειν ατοπον είναι, ότι δη εγω ιδια μεν ταυτα ξυμβουλευω περιιων και πολυπραγμονω, δημοσια δε ου τολμω αναβαινων εις το πληθος το υμετερον ξυμβουλευειν την πολιν ,τουτου δε αιτιον εστιν ο υμεις εμου πολλακις ακηκοατε πολλαχου λεγοντος, ότι μοι θειον τι / και δαιμονιον γιγνεται [φωνη].

( ισως θα φαινοταν παραδοξον το γεγονος ότι εγω μεν κατ’ ιδιαν συμβουλευω αυτά τα πραγματα περιερχομενος την πολιν και ασχολουμαι με πολλα και διαφορα ζητηματα, όμως δημοσιως δεν τολμω να παρουσιαστω εις την εκκλησια του δημου , δια να συμβουλευω την πολιν,αιτια αυτου είναι αυτό που πολλες φορες μ’ εχετε ακουσει να λεγω, ότι κατι θεικον και δαιμονιον συμβαινει μεσα μου ). ΣΩΚΡΑΤΗΣ. Πλατωνος Απολογια Σωκρατους ΧΙΧ

ΌΛΑ!......ΠΕΡΙ ΈΛΛΗΝΟΣ!


ΚΩΔΙΞ ΈΛΛΗΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου