Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 2011

Ποιος έκλεψε τον Όμηρο;



Κλέφτες και ...αμαρτωλοί!

Η συγκλονιστική άποψη του Μακ Ντόναλντ είναι ότι το Ευαγγέλιο του Μάρκου αποτελεί μια προσεκτικά μελετημένη και συνειδητή κατασκευή ενός αντι-έπους, βασισμένου σχεδόν αποκλειστικά στα έπη του Ομήρου. Ο λογοκλόπος Μάρκος απλά εκσυγχρονίζει και εξιουδαΐζει τον Οδυσσέα, παρουσιάζοντας έναν νέο ήρωα, τον Ιησού. Η άλλη παράμετρος για την συγγραφή του Ευαγγελίου, όπως είναι φυσικό, είναι η Παλαιά Διαθήκη, από την οποία όμως ο Μάρκος αντλεί συντριπτικά λιγότερα στοιχεία.
Στοιχεία από το συγκλονιστικό βιβλίο του Μακ Ντόναλν:
Οι μαθητές του Ιησού είναι ψαράδες -σε μια κατάξερη Παλαιστίνη- επειδή και ο Οδυσσέας με τους συντρόφους του είναι ναυτικοί. Ο Ιησούς είναι ξυλουργός επειδή και ο Οδυσσέας, όπως αναφέρει ο Όμηρος, είναι και ξυλουργός. Οι ομοιότητες είναι ατέλειωτες. Ο Πέτρος μοιάζει στον Ευρύλοχο όχι μόνον επειδή και οι δύο ομιλούν εξ ονόματος όλων των υπόλοιπων μαθητών-συντρόφων, αλλά επειδή και οι δύο κατηγορήθηκαν από τους ηγέτες τους ότι είχαν καταληφθεί από κακούς δαίμονες, αλλά και διότι και οι δύο προτίμησαν, αντί να υποφέρουν, να σπάσουν τους όρκους τους προς τον ήρωά τους.
Γιατί οι αρχιερείς χρειάζονταν τον Ιούδα για να αναγνωρίσει και να τους υποδείξει τον Ιησού, ώστε να τον συλλάβουν; Τον γνώριζαν ήδη. Ο Ιησούς δίδασκε δημόσια στην Παλαιστίνη επί τρία χρόνια και, σε μια τουλάχιστον περίπτωση, μιλώντας στο ναό συνδιαλέγεται με τους αρχιερείς κατηγορώντας τους ότι κατέστησαν «τον οίκο» του «σπήλαιο ληστών». Η απάντηση είναι απλή. Ο προδότης Ιούδας «παίζει το ρόλο» του Μελάνθιου, γιου του Δολίου, στην Οδύσσεια. Μετά την επιστροφή του στην Ιθάκη, ελάχιστοι ήταν εκείνοι που αναγνώρισαν τον Οδυσσέα, που εμφανίζεται σαν ζητιάνος. Ο Μελάνθιος είναι εκείνος που προδίδει τον Οδυσσέα και επιχειρεί να εφοδιάσει με όπλα τους μνηστήρες.
Η Ευρύκλεια, η τροφός του Τηλέμαχου, είναι από τους λίγους ανθρώπους που αναγνωρίζει τον Οδυσσέα. Η Ευρυνόμη, υπηρέτρια στο παλάτι, λούζει τον Οδυσσέα, τον μυρώνει και του φορά καθαρά ρούχα. Ο Μάρκος παίζει με τα ονόματα των δύο γυναικών, όταν αναφέρει το περιστατικό όπου μια, μη επονομαζόμενη, γυναίκα σπάει ένα ένα πανάκριβο δοχείο με μύρο και χρίει τον Ιησού. Και ενώ οι μαθητές του αγανακτούν, ο Ιησούς λέει να την αφήσουν ήσυχη διότι «όπου και αν κηρυχθεί αυτό το ευαγγέλιο σε όλο τον κόσμο» [να κηρυχθεί, δηλαδή, ο νόμος -ευρύτατα- σε όλο τον κόσμο (Ευρυνόμη)], «εκείνο που αυτή έκανε, θα αναφερθεί σε ανάμνησή της», θα δοξαστεί δηλαδή παντού (Ευρύκλεια).
Ο Μακ Ντόναλντ βρίσκει έντεκα ομοιότητες ανάμεσα στην σταύρωση του Ιησού και στον θάνατο του Έκτωρα, όλες με την ίδια σειρά, και έντεκα ακόμα ομοιότητες ανάμεσα στην διήγηση του Μάρκου για την ταφή του Ιησού και στην διήγηση του Ομήρου για την ταφή του Έκτωρα, όλες με την ίδια σειρά. Όσο για την ανάσταση, τίποτα το εξαιρετικό. Οι ήρωες του Ομήρου πηγαινοέρχονται διαρκώς στον Άδη. Το μόνο που προσθέτει ο Μάρκος είναι η εκ νεκρών ανάσταση ...;

Στην Οδύσσεια ένας σύντροφος του Οδυσσέα αποκοιμιέται και πέφτοντας από την σκεπή σκοτώνεται. Το φάντασμά του μάς λέει πόσο «κακότυχος» ήταν. Στις Πράξεις των Αποστόλων, ένας νεαρός πέφτει επίσης από ένα παράθυρο, καθώς αποκοιμήθηκε, και σκοτώνεται. Αυτός ο νέος είναι περισσότερο τυχερός. Τυχαίνει να περάσει ο Παύλος από εκεί και τον ανασταίνει. Το όνομά του; Εύτυχος!

Όλοι οι σχολιαστές του Μακ Ντόναλντ συμφωνούν σε ένα σημείο: το έργο του κλείνει μια για πάντα το ζήτημα του χριστολογικού. Μερικά παραδείγματα, όσον αφορά τα δάνεια του ευαγγελιστή Μάρκου από τον Όμηρο, θα ήταν ενδιαφέροντα. Πρόκειται όμως για αμέτρητες περιπτώσεις.
Διαπιστώνουμε, λοιπόν, ότι ο Μάρκος δεν είναι απλώς κάποιος εγγράμματος φίλος, σύντροφος, μαθητής κάποιων αγράμματων ψαράδων από την Ιουδαία. Γνωρίζει άριστα τα έπη του Ομήρου. Η κοινή ελληνική, που ήταν η διεθνής γλώσσα της εποχής του, είχε τεράστιες διαφορές από την γλώσσα του Ομήρου (μια απλή ματιά στα Ευαγγέλια και στον Όμηρο αρκεί). Η μελέτη του Ομήρου την εποχή εκείνη προϋπόθετε την παράλληλη μελέτη λεξικών αλλά και σχολιογραφικών έργων πάνω στην Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Ποιοι είχαν τη δυνατότητα να το κάνουν αυτό; Μα, φυσικά, οι Ρωμαίοι.
Ο Τηλέμαχος και η Αθηνά έφτασαν με πλοίο και αποβιβάστηκαν.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του έφτασαν με πλοίο και αποβιβάστηκαν
Βρήκαν ένα μεγάλο πλήθος στην ακτή, 4500 άντρες. Όλοι κάθονταν σε παρέες, εννέα ομάδες από 500.
Βρήκαν ένα μεγάλο πλήθος στην ακτή, 5000 άντρες. Κάθισαν όλοι σε συμπόσια και πρασιές ανά 100 ή 50.
Ο Πεισίστρατος στους φιλοξενούμενους του είπε να καθίσουν.
Ο Ιησούς είπε στον κόσμο να καθίσουν.
.......
Όλοι έφαγαν και χόρτασαν.
Όλοι έφαγαν και χόρτασαν.


Οδύσσεια κ 1/69
Κατά Μάρκο Ευαγγέλιο 4, 35/41
Το πλήρωμα του Οδυσσέα ανέβηκε στο νησί και κάθισε.
Ο Ιησούς ανέβηκε στο πλοίο και κάθισε για να διδάξει.
Πάνω σε ένα πλωτό νησί ο Οδυσσέας έλεγε ιστορίες στον Αίολο.
Πάνω σε ένα πλοίο που έπλεε ο Ιησούς έλεγε τις ιστορίες του στο πλήθος.
Μετά από ένα μήνα αποσύρθηκε και απέπλευσε.
Όταν ήταν αργά, αποσύρθηκε και απέπλευσε.
Ο Οδυσσέας κοιμόταν.
Ο Ιησούς κοιμήθηκε.

Οδύσσεια κ 476/560
Μάρκος 14, 17/52
Ο Οδυσσέας έμαθε ότι πρέπει να πάει στον Άδη. Έκλαψε χάνοντας την ελπίδα για ζωή. Ακόμη και έτσι αφέθηκε στην μοίρα του.
Ο Ιησούς γνώριζε ότι πρέπει να πεθάνει και ήταν περίλυπος έως θανάτου.
Ακόμη και έτσι αφέθηκε στη μοίρα του.
Ο Οδυσσέας πήγε στο πλήρωμα που κοιμόταν και τους ξύπνησε. «Μην κοιμάστε τώρα πια πλαγιάζοντας με γλυκό ύπνο αλλά ας πάμε».
Ο Ιησούς πήγε στους μαθητές του που κοιμούνταν και τους ξύπνησε «Κοιμάστε ακόμα και ξεκουράζεστε; Φτάνει. Ήρθε η ώρα».
.....
Ο Οδυσσέας πήγε στον Άδη και επέστρεψε
Ο Ιησούς πέθανε και επέστρεψε από τους νεκρούς.

Οδύσσεια ζ, η
Μάρκος 11, 1/14
Ο Οδυσσέας, μολονότι βασιλιάς, μπήκε στην πόλη φορώντας ξένα ρούχα πίσω από μια άμαξα που την έσερναν μουλάρια και μετέφερνε πλυμένα ρούχα.
Ο Ιησούς, μολονότι γιος θεού, μπήκε στην πόλη ταπεινά, πάνω σε ένα δανεικό μουλάρι που για σέλα είχε τα ρούχα των μαθητών.
.............
Ο Οδυσσέας στάθηκε και παρατήρησε τα ωραία κτίρια και τα δέντρα, ανάμεσα στα οποία ήταν και μια συκιά που καρποφορούσε όλο τον χρόνο.
Ο Ιησούς μπήκε στον ναό και κοίταζε το καθετί ολόγυρα. Την επομένη, καταράστηκε την συκιά που δεν είχε καρπούς, παρ ότι δεν ήταν εποχή για σύκα

Οδύσσεια 100/116
Μάρκος 14, 13/16
Ο Οδυσσέας έστειλε δυο συντρόφους να αναζητήσουν φιλοξενία.
Ο Ιησούς έστειλε δυο μαθητές να αναζητήσουν κατάλυμα.
Πήγαν και συνάντησαν μια γυναίκα που έπαιρνε νερό για να το πάει στην πόλη.
Πήγα και συνάντησαν έναν άντρα που μετέφερε νερό στην πόλη.
Έκαναν ερωτήσεις και τους έδειξαν ένα "ψηλό παλάτι"
Έκαναν ερωτήσεις και τους έδειξαν ένα "μεγάλο ανώγι".
Ένας ετοίμασε το γεύμα του.
Οι μαθητές ετοίμασαν το δείπνο.
Βαρεθήκατε, να το συνεχίσουμε ή να "ρίξουμε καμιά πενιά" από τις "αρπαχτές" που κάνει ο Μάρκος και στην Ιλιάδα;
Άντε, λοιπόν και σε άλλο ρυθμό. Ιλιάδα:
Ιλιάς
Μάρκος
Ο Έκτωρ κατάλαβε τότε ότι θα τον σκότωναν, διότι οι θεοί του τον είχαν εγκαταλείψει.
Ο Ιησούς ήξερε ότι θα πέθαινε και παραπονέθηκε ότι ο Θεός τον εγκατέλειψε.
Η ψυχή του Εκτωρα πήγε με λυγμό στον Άδη.
Ο Ιησούς έβγαλε κραυγή και εξέπνευσε.
Οι Τρώες θρήνησαν σαν να είχε καταστραφεί η πόλη τους "από πάνω ως κάτω".
Ο θάνατος του Ιησού προανάγγειλε την πτώση της Ιερουσαλήμ και του ναού, το καταπέτασμα του οποίου σχίστηκε "από πάνω ως κάτω".
Ιιάς Ω
Μάρκος 6, 45/52
Ο Δίας, πάνω στον Όλυμπο, είδε τον Πρίαμο να ταξιδεύει προς τον Αχιλλέα.
Ο Ιησούς είδε από το βουνό τους μαθητές του να κωπηλατούν.
Ο Ερμής περπάτησε πάνω στο νερό μέχρι τον Πρίαμο.
Ο Ιησούς περπάτησε πάνω στο νερό μέχρι τους μαθητές του.
Ο Πρίαμος τρομοκρατήθηκε περιμένοντας το χειρότερο.
Οι μαθητές τρομοκρατήθηκαν περιμένοντας το χειρότερο.
Πάμε τώρα αλλιώς...
Ο Οδυσσέας, μολονότι βασιλιάς, μπήκε στην πόλη φορώντας ξένα ρούχα πίσω από μια άμαξα που την έσερναν μουλάρια και μετέφερνε πλυμένα ρούχα.
Ο Ιησούς, μολονότι γιος θεού, μπήκε στην πόλη ταπεινά, πάνω σε ένα δανεικό μουλάρι που για σέλα είχε τα ρούχα των μαθητών.
Η Ναυσικά θεώρησε τον ερχομό του Οδυσσέα θέλημα των θεών, και οι Φαίακες θεωρούσαν πως είναι θεϊκός.
Τα πλήθη φώναζαν : Ευλογημένος ο ερχομός εν ονόματι Κυρίου.
Μπήκε (ο Οδυσσέας) στην πόλη σε προχωρημένη ώρα.
Ο Ιησούς μπήκε στον ναό σε προχωρημένη ώρα.

Μετά από αυτές τις προφητείες, ο Οδυσσέας, μεταμφιεσμένος σε ζητιάνο. Έκατσε μόνος του.
Μετά από αυτές τις προφητείες, ο Ιησούς κάθισε στο τραπέζι του σπιτιού του ταπεινού λεπρού.
Μπήκε η Ευρύκλεια με μια λεκάνη νερό και του έπλυνε τα πόδια. Αργότερα τον άλειψε με λάδι.
Μπήκε μια γυναίκα με ένα ακριβό βάζο από αλάβαστρο γεμάτο μύρο και το έχυσε στο κεφάλι του Ιησού.
Έριξε κάτω το μπρούτζινο σκεύος, χύνοντας όλο το νερό.
Έσπασε το δοχείο για να χύσει το μύρο.
Μόνο εκείνη αναγνώρισε τον βασιλιά της.
Μόνο εκείνη αναγνώρισε ότι ο Ιησούς θα πέθαινε.


Οδύσσεια
Μάρκος 6 17/29
Ο Αγαμέμνων σφαγιάστηκε ανάμεσα σε πιατέλες και πιάτα.
Ο Ιωάννης αποκεφαλίστηκε, και το κεφάλι του παρουσιάσθηκε επί πινάκι.
Η γιορτή σπιλώθηκε από ένα φόνο.
Η γιορτή σπιλώθηκε από ένα φόνο.
Ο φόνος του Αγαμέμνωνα προαναγγέλλει τους κινδύνους που θα αντιμετωπίσει ο Οδυσσέας.
Ο φόνος του Ιωάννη του Βαπτιστή προαναγγέλλει τους κινδύνους που θα αντιμετωπίσει ο Ιησούς.

Ο Τηλέμαχος και ο Πεισίστρατος πήγαν στην Σπάρτη από ξηράς.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του πήγαν στην Γαλιλαία από ξηράς.
Ο Μενέλαος αρνήθηκε να τους διώξει νηστικούς.
Ο Ιησούς αρνήθηκε να τους διώξει νηστικούς (τους φιλοξενούμενους).
Κάθισαν όλοι, άντρες και γυναίκες.
Κάθισαν όλοι, (προφανώς άντρες και γυναίκες).
Πήραν ψωμί, κρασί και κρέας και τα μοίρασαν.
Ο Ιησούς πήρε ψωμί και ψάρια και τα μοίρασε.
Όλοι έφαγαν και χόρτασαν.
Όλοι έφαγαν και χόρτασαν.
Ο Δίας αποφάσισε: ο Έκτωρ πρέπει να πεθάνει.
Ο Πιλάτος αποφάσισε: ο Ιησούς πρέπει να πεθάνει.
Ο Έκτωρ ζήτησε βοήθεια από τον Δηίφοβο, αλλά εκείνος είχε εξαφανιστεί.
Ο Ιησούς παραπονέθηκε ότι ο Θεός τον εγκατέλειψε.
(είχε εξαφανιστεί και ο Θεός του
Οδύσσεια ι 101/565
Κατά Μάρκο Ευαγγέλιο 5, 1/20
Σχέσεις καλής γειτονίας
Βοσκός φώναξε τους γείτονες του.
Οι χοιροβοσκοί φώναξαν τους γείτονες τους.
Οι Κύκλωπες έφτασαν ρωτώντας για αγριοκάτσικα του Πολύφημου.
Οι Γεργεσηνοί πήγαν να δουν τα γουρούνια.
...;και συστάσεις.
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμα του επιβιβάστηκαν πάλι στα πλοία.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του επιβιβάστηκαν πάλι στα πλοία.
Ο Οδυσσέας είπε στον Κύκλωπα να διακηρύξει ότι αυτός ήταν που τον είχε τυφλώσει:
" ...;να πεις ότι σε τύφλωσε ο Οδυσσέας, ο γιος του Λαέρτη, που έχει το σπίτι του στην Ιθάκη".
Ο Ιησούς είπε στον δαιμονιζόμενο να διακηρύξει ότι ο Κύριος (άρα ο Ιησούς)τον θεράπευσε.
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμα του απέπλευσαν.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του απέπλευσαν.
Οδύσσεια ι 101/565
Κατά Μάρκο Ευαγγέλιο 5, 1/20
Σχέσεις καλής γειτονίας
Βοσκός φώναξε τους γείτονες του.
Οι χοιροβοσκοί φώναξαν τους γείτονες τους.
Οι Κύκλωπες έφτασαν ρωτώντας για αγριοκάτσικα του Πολύφημου.
Οι Γεργεσηνοί πήγαν να δουν τα γουρούνια.
...;και συστάσεις.
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμα του επιβιβάστηκαν πάλι στα πλοία.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του επιβιβάστηκαν πάλι στα πλοία.
Ο Οδυσσέας είπε στον Κύκλωπα να διακηρύξει ότι αυτός ήταν που τον είχε τυφλώσει:
" ...;να πεις ότι σε τύφλωσε ο Οδυσσέας, ο γιος του Λαέρτη, που έχει το σπίτι του στην Ιθάκη".
Ο Ιησούς είπε στον δαιμονιζόμενο να διακηρύξει ότι ο Κύριος (άρα ο Ιησούς)τον θεράπευσε.
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμα του απέπλευσαν.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του απέπλευσαν.

Κυλιόμενοι Λίθοι
Οδύσσεια ι 240/243
Κατά Μάρκο Ευαγγέλιο 15/46
Αμέσως έπειτα τοποθέτησε "θυρεόν μέγαν λίθο", αφού τον σήκωσε ψηλά, τεράστιο.
Κύλησε μια πέτρα λίθον και έκλεισε την είσοδο του μνήματος. Η πέτρα ήταν πάρα πολύ μεγάλη.

Οδύσσεια ι 304/305
Διότι δεν θα μπορούσαμε από την ψηλή πόρτα να απομακρύνουμε με τα χέρια τον λίθο που έχει τοποθετήσει.
Κατά Μάρκο Ευ""γγέλιο 16. 3
Έλεγαν μεταξύ τους Ποιος θα μας κυλήσει την πέτρα από την είσοδο του μνήματος.
Τελικά, ούτε ο Οδυσσέας, ούτε ο Ιησούς μετατοπίζουν την μεγάλη πέτρα. Ο Οδυσσέας χρειάστηκε τον Κύκλωπα (για αυτό δεν τον σκότωσε και μόνο τον τύφλωσε), και ο Ιησούς τον άγγελο να την μετατοπίσει.
Ερωτήσεις: Γιατί ο Ιησούς περιμένει τον άγγελο να την μετατοπίσει και δεν μπορεί να την μετατοπίσει ο ίδιος; Υποτίθεται ότι έχει αναστηθεί και είναι τώρα παντοδύναμος Θεός.
Άλλη μια ερώτηση:
Εάν ο Θεός είναι παντοδύναμος, μπορεί να δημιουργήσει μια πέτρα τόσο βαριά έτσι που ούτε ο ίδιος να μπορεί να σηκώσει;
Εάν δεν μπορεί να την δημιουργήσει δεν είναι παντοδύναμος.
Εάν την δημιουργήσει και δεν μπορεί να την σηκώσει, δεν είναι παντοδύναμος.
Βοήθεια χριστιανοί....

Κατά Μάρκο Ευαγγέλιο 9.3
Μοτίβο:
Ο Οδυσσέας μόνος με τον Τηλέμαχο.
Ο Ιησούς μόνος με τον Πέτρο, Ιάκωβο και Ιωάννη.
Η Αθηνά τον άγγιξε με το μαγικό ραβδί. Πρώτα έβαλε γύρω από τα στήθη του και την νεότητα του καθαρό ρούχο και χιτώνα.
Ο Ιησούς μεταμορφώθηκε, τα ρούχα του έγιναν αστραφτερά, κατάλευκα σαν το χιόνι.
Ο Τηλέμαχος τρομοκρατήθηκε από την μεταμόρφωση, και πρόσφερε δώρα.
Οι μαθητές τρομοκρατήθηκαν από την μεταμόρφωση και προσφέρθηκαν να στήσουν σκηνές.
Κατά Μάρκο Ευαγγέλιο 9.2/10
Πατροφάνεια
(Ο Τηλέμαχος) ...επειδή φοβήθηκε γύρισε τα μάτια αλλού, και αφού προσφώνησε λόγια φτερωτά του είπε: ...κάποιος θεός θα είσαι...
σε αυτόν απάντησε ο πολύπαθος Οδυσσέας: «Δεν είμαι κάποιος θεός. Γιατί με παρομοιάζεις με τους αθανάτους; Αλλά είμαι ο πατέρας σου».(Πατροφάνεια)
Ο Οδυσσέας του ζήτησε να κρατήσει μυστική την ταυτότητα του.
Ο Τηλέμαχος δεν μίλησε.
Θεοφάνεια ή Πατροφάνεια;
Μια φωνή από τον ουρανό ανακοίνωσε ότι ο Ιησούς ήταν γιος του θεού.
Ο Ιησούς ζήτησε από τους μαθητές του να μην πουν σε κανένα τι είδαν (μέχρι να αναστηθεί).
Οι μαθητές δεν μίλησαν.
Με το σκεπτικό του δόγματος της αγίας Τριάδος, άγιο Πνεύμα, Πατήρ και Υιός είναι το ίδιο. Αρα, και στην προκειμένη περίπτωση του Ιησού, μπορούμε να πούμε ότι όπως και στην περίπτωση της Οδύσσειας με τον Οδυσσέα να αποκαλύπτεται στον Τηλέμαχο σαν πατέρας του= Πατροφάνεια,
έτσι και στο Κατά Μάρκο Ευαγγέλιο 9.2/10 υπάρχει η εμφάνιση του πατρός Πατήρ=Υιός= Πατροφάνεια, άρα Θεοφάνεια = Πατροφάνεια
Η πτώση
Οδύσσεια κ/μ
Πράξεις 20, 7/12
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμα του ΄έφυγαν από την Τροία για να επιστρέψουν στην Ελλάδα.
Ο Παύλος και το πλήρωμα σταμάτησε στην Τρωάδα* έχοντας φύγει από την Αχαΐα για να επιστρέψει στην Ιερουσαλήμ.
Μετά το ταξίδι το πλήρωμα και ο Οδυσσέας γευμάτισαν.
Μετά το ταξίδι οι πιστοί και ο Παύλος γευμάτισαν.
Υπήρχε κάποιος Ελπήνωρ πάρα πολύ νέος.
Καθόταν ένας νεανίας ονόματι Εύτυχος.
Ο Ελπήνωρ έπεσε σε ύπνο βαθύ.
Ο Εύτυχος έπεσε σε ύπνο βαθύ
Η συμφορά συνέβη τα μεσάνυχτα.
Η συμφορά συνέβη τα μεσάνυχτα.
Ο Ελπήνωρ έπεσε από την στέγη.
Ο Εύτυχος έπεσε από του τριστέγου.
Οι βοηθοί πήγαν και φέρανε το σώμα.
Οι βοηθοί πήγαν και φέρανε το σώμα.
Και πάει λέγοντας ............................................

Ποιος έκλεψε τον Όμηρο; Ποιος;;;;;;

ΠΗΓΗ

1 σχόλιο:

  1. Τον έκλεψαν... αλλά δεν τον κατάλαβαν
    δεν τον κατανόησαν σε όλο το πολυδιάστατο εύρος του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή