ΠΕΡΙ ΈΛΛΗΝΟΣ!
26.1 Πειρα τοι μαθησιος αρχα. ( η ασκησις είναι η βασις της μαθησεως). ΑΛΚΜΑΝ
26.2 Οσων οψις, ακοη, μαθησις, ταυτα εγω προτιμεω. ( Οσα αποκτωνται με την ορασην, την ακουην, τη μαθησην αυτά εγω προτιμω). ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ. Αποσπ. 55
26.3 Παλαι τα καλα ανθρωποισιν εξευρηται εκ των μανθανειν δει. (Από τα παλαια χρονια οι ανθρωποι ευρισκουν τα καλα , απ’ οσα πρεπει να μαθουν). ΗΡΟΔΟΤΟΣ. ΄, 8
26.4 Ουτε σοφιη ουτε τεχνη εφικτον, ην μη μαθη τις. ( Ουτε την γνωσην, ουτε την τεχνην θα κατακτηση ο ανθρωπος, αν δεν τις διδαχθη). ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ. Αποσπ. 59
26.5 εν γαρ τω μαθειν ενεστι ευλαβεια των ποιουμενων. ( Μεσα στην μαθησην υπαρχει η προβλεψις κι η προφυλαξις σ’ ότι κανεις κανει). ΣΟΦΟΚΛΗΣ.
26.6 Οψιμαθη είναι μαλλον η αμαθη. ( Καλυτερα να διδασκεσαι και σε προχωρημενη ηλικια παρα να μεινης αγραμματος). ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ.
26.7 Προμαθειας δε αποκεινται ροαι. ( Πολύ περα από την γνωστικη ικανοτητα του ανθρωπου ευρισκονται οι δρομοι της προγνωσεως (της μαντειας ,της προφητειας). ΠΙΝΔΑΡ. Νεμεα,11,61
26.8 Πρωταγορας ελεγε μηδεν είναι μητε τεχνην ανευ μελετης μητε μελετην ανευ τεχνης. ( Ο Πρωτογορας ελεγε, ότι καμια αξια δεν εχει ουτε η δεξιοτης ανευ ασκησεως, ουτε η ασκησις ανευ δεξιοτητος). ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ. Στοβ. Ανθολ.
26.9 Μεγα προ αλυπιαν φαρμακον το μελεταν. ( Η μελετη είναι φαρμακον που διωχνη την λυπην). ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, « Περι Ευθυμιας».
26.10 Μελετα το παν. ( Όλα να τα μελετης). ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ. Διογ. Λαερτιος.
26.11 Ευ μεν τραφεντων και τρεφομενων των νεων παντα ημιν κατ’ ορθον πλει. ( Όταν οι νεοι ανατραφουν κι ανατρεφονται καλα, ολες οι υποθεσεις μας πηγαινουν καλα). ΠΛΑΤΩΝ. Νομοι 813b
26.12 Οι νεοι εισιν εαρ του δημου. ( Οι νεοι είναι η ανοιξις του Αθηναικου δημου). ΔΗΜΑΔΗΣ. Αθην 99b 26.13
26.13 Νεω δε σιγαν μαλλον η λαλειν πρεπει. ( Στους νεους ταιριαζει περισσοτερον να σιωπουν παρα να ομιλουν). ΜΕΝΑΝΔΡΟΣ. Γνωμ. Μον.
26.14 Ανθρωπος παιδεια κεκοσμημενος των ζωων καλλιστον ( Ο ανθρωπος που είναι στολισμενος με παιδεια είναι το καλλιστον μεταξυ των ζωων). ΣΩΚΡΑΤΗΣ
26.15 Την ψυχην και το σωμα παιδευετε διαιτη τινι. ( Την ψυχην και το σωμα να τα ασκειτε με καποιον τροπον ζωης προγραμματισμενον). ΞΕΝΟΦΩΝ. Α΄, 3,5
26.16 Την παιδειαν ετερον ηλιον τοις παιδευομενοις. ( Η παιδεια είναι δευτερος ηλιος σ’ οσους προσπαθουν να μορφωθουν). ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ. Αποσπ. 134
26.17 Παιδεια εσθ’ η παιδων ολκη τε και αγωγη προς τον υπο του νομου λογον ορθον ειρημενον. ( Παιδεια είναι η προσελκυσις κι η ανατροφη των παιδιων σ’ αυτά που οριζουν οι νομοι σαν ορθα). ΠΛΑΤΩΝ. Νομοι 650
26.18 Η πολυμαθεια πολλας αρετας ποιει ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ. Αποσπ. 51
26.19 Αληθομυθον χρη είναι, ου πολυλογον. ( Πρεπει κανεις να είναι φιλομαθης και όχι φλυαρος). ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ. Στοβ. Ανθολ.
26.20 Ευρησεις ζητων. ( Όταν αναζητεις , θα το ευρεις). ΑΡΙΣΤΙΦΑΝΗΣ. Πλουτων 104
26.21 Απανθ’ ο του ζητουντος ευρισκει πονος. ( Όλα τα ξεδιαλυνει ο κοπος του ερευνητου). ΑΝΩΝΥΜΗ ΚΩΜΩΔΙΑ. Αποσπασμα.
26.22 Παιδειαν ηγουμαι ουσιαν ευδαιμονιας, και αιτιαν ευβουλιας. ( Την μορφωσην την θεωρω θεμελιακον στοιχειον της ευδαιμονιας και ως αιτιαν της ορθης σκεψεως ). ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ. Ηθικα , «περι Νου» 1131b
26.23 «τοιοτον», εφη, «το ηθος, ω ξενε, το τουτου, σιωπηλον και προς τους λογους ευλαβες, απληστον δε του μανθανειν και ακροασθαι, διο και Σπινθαρος ο Ταραντινος ουκ ολιγον αυτω συνδιατριψας ενταυθα χρονον αει δηπου λεγει πη των καθ’ εαυτον ανθρωπων εντετυχηκεναι / μητε πλειονα γινωσκοντι μητ’ ελασσονα φθεγγομενου ( «τετοιος ητο ο χαρακτηρ του ξενε, σιωπηλος και επιφυλακτικος εις τα λογια, απληστος όμως για μαθhσιν και ακουσματα, γι αυτό ο Σπινθαρος ο Ταραντινος ο οποιος συναναστραφη μαζι του για πολύ καιρον, επαναλαμβανει συνεχως πως δεν εχει συναντησει κανεναν αλλον ανθρωπον εις την γενιαν του που να γνωριζει περισσοτερα και να ομιλη ολιγοτερα» ) ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ. Σωκρατους Δαιμονιον 592 F
ΌΛΑ!......ΠΕΡΙ ΈΛΛΗΝΟΣ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου